BLOG
Rejestracja firmy krok po kroku
Umowa o pracę kojarzy się wielu pracownikom ze stabilizacją, bezpieczeństwem, płatnym urlopem, chorobowym i innymi przywilejami wynikającymi ze stosunku pracy. Jednak coraz więcej osób decyduje się na prowadzenie własnej działalności gospodarczej. Przyczyn tego zjawiska jest kilka. Własna firma to własne standardy, nie trzeba się wpisywać w utarte normy, sami jesteśmy sobie panami u steru. Po drugie, przysługujące na samym początku ulgi związane ze składką na ZUS, pozwalają odrobinę zaoszczędzić.
Chociaż jest coraz więcej zwolenników zakładania firm, to wiele osób obawia się, że nie poradzą sobie z formalnościami i biurokracją. W kilku krokach podpowiemy, na co należy zwrócić uwagę, od czego zacząć, dokąd się udać i o czym pamiętać. Zaczynamy!
4 cechy dobrego biura rachunkowego
Kiedy zaczynamy prowadzić naszą własną firmę, niezależnie od tego, czy jest to jednoosobowa działalność gospodarcza, czy firma zatrudniająca pracowników, nagle mamy dużo spraw na głowie. Pozyskiwanie nowych klientów, budowanie wizerunku, poszukiwanie nowych pomysłów na rozwój biznesu – to wszystko bardzo istotne kwestie. Aby zdjąć ze swoich barków ciężar związany nie tylko z kwestiami finansowo-prawnymi, ale też i odpowiedzialność za firmowe księgi, warto poszukać dobrego biura rachunkowego, które zajmie się wszystkimi formalnościami. Jednak czym należy się kierować przy wyborze? Biur rachunkowych jest wiele na rynku, ale czym charakteryzują się te najlepsze?